Monday 5 March 2007

Het vrouwtje van m'n werk een gesprek;

Elke keer kom ik er wel weer tegen op m'n werk in de middag en altijd een...Shalom en hoe gaat het met je?
Na Jaffa mijn joodse collega werk ze hier ook al zo'n 22 jaar vertelde ze me, het bijzondere was dat ik haar nou net in de old city tegenkwam toen ik een soort bakkerij/tea-coffeeroom voorbij liep. Ik herkende haar gelijk en zou haar nou eens even persoonlijk willen ontmoeten... Ik naar binnen en bestelde een cappuchino en een gebakje en schoof bij haar aan tafel wat ze gezellig vond. We raakten zo in gesprek over Elwyn en hoe zij ooit in Israel is gekomen. Ze vertelde mij dat ze zoveel nadat de staat Israel was gesticht en een feit was naar het land kwam en van oorsprong Iers is en werkte als volunteer bij de organisation the Sisters of Sion (ze was dus een non) Ze besloot hier te blijven en kreeg een hart voor de mensen hier als believer.. Ze werkt nu vast bij de organisatie en is al 72jaar, amazing how great and mercyfull is the Lord om haar de strenght te geven om het werk nog te kunnen doen en omdat ze van de kinderen houdt.....

Gek op een of andere manier zie ik aan een sister of ze zo'n dergelijke achtergrond heeft of had als non of zendelinge...

We gingen weer uit elkaar:

No comments: