Sunday 4 March 2007

Begrip voor mijn voorlopig aanstaande vertrek;

Het was geen gemakkelijke beslissing maar de keuze ivm de persoonlijke omstandigheden gaven mij toch de doorslag om de knoop door te hakken...
Ik hoorde ook dat aan het einde van deze maand onze volunteers-casemanager Hila the organisatie gaat verlaten ik moest hier niet al te lang mee wachten.
Het was op een of andere manier moeilijk haar te bereiken juist om haar hierop voor te bereiden en omdat ik in Israel langer zou blijven dan de gemiddelde volunteer hier....
Waarschijnlijk was ze al bezig voorbereidingen te treffen voor haar vertrek etc. want dan was ze er wel en dan weer niet en ik kon ook niet zomaar steeds bij mijn werk weer weg....

Voor dit alles heb ik eerst de coordinator van de organisatie in nederland proberen te bereiken door hem uit te leggen dat hij haar eerst misschien even alvast op de hoogte wil brengen van mijn aanstaande vertrek voordat ik het haar ook nog persoonlijk zal vertellen....

Van de organisatie in nederland kreeg ik ook geen respons zodat ik via haar email mijn persoonlijke situatie en genomen beslissing van mijn aanstaande vertrek uitlegde in het engels...en hopen dat ze goed engels kan lezen...?

Niet lang daarna kreeg ik een kort berichtje terug waaruit ik vernam dat ze toch hier rmoeite mee had ondanks dat ik het in engels met zo eenvoudig mogelijke woorden opschreef...
Uit nederland kreeg ik ook nog een mail van de coordinator die begrip had voor de genomen persoonlijke beslissing maar dat het nou net valt in de periode dat je in Israel bent...Hij zou met Hila contact opnemen...ook ivm de visa etc...
Op het kantoor de volgende dag bij haar legde ik het haar allemaal uit en ze had totaal begrip voor de genomen beslissing en vroeg alleen of ik terugkwam..?
Ik hou alles open zei ik tegen haar maar wanneer precies kon ik niet zeggen mbt dit jaar, ik weet niet hoe dit allemaal ontwikkelt..?

Ivanca mijn casemanager van het daycentre daar heb ik zo'n goede band mee juist omdat ze ook echt een sociaal bewogen vrouw is. Kort geleden nam ze mij even apart om me te vertellen dat je nou 3maanden hier ben en ik je schedule (rooster) wat wil veranderen om je meer de ruimte en vrijheid te geven om je te ontplooien ook vanwege je kennis en ervaring etc.. Denk er rustig over na wat je graag zou willen doen of veranderen ik hoor het wel van je...
O Here dacht ik bij mijzelf juist op het punt dat ik binnenkort ga vertrekken zie ik weer zoveel positieve ontwikkelingen en heb ik toch die knoop doorgehakt.... Maar ik vertrouw Hem dat Hij alles gebruikt doen meewerken ten goede dat heb ik vaker ondervonden zo ik het dan ook los laat en wat de toekomst hier of in nederland brengen mag.... Er is zo'n vertrouwensband onstaan met workers in het algemeen en hoe de residents in het algemeen tegen je aankijken nu.....

Hoe moet ik haar dit nu uitleggen dacht ik bij mezelf.... maar ik weet dat ze toch een luisterend oor heeft voor alles.
Zondag kort geleden aan het einde van mijn werkdag ging ik nog even naar het daycentre terug want meestal is ze er nog en liep even haar kantoor binnen...
Ik moet je iets vertellen wat voor mij heel belangrijk is...haar gezicht vertrok een beetje maar daarna kwam er een glimlach...ze begreep het volkomen.
If you don't mind can we hold contact with the email, of cause but I hope that I can read the english language that is for me some difficult and weer een smile...

Karen is the nieuwe casemanager van de middaggroepen waar ik meewerkt en moest ik het ook nog vertellen....
Nadat ze even tijd voor mij vrijmaakte zat ik bij haar op het kantoortje en kwam met mijn uitleg etc.... We shall really miss you Peter just in one of the groups...I now the situation there with some workers thought I by myself... You will for vacation to Holland, no I told her I stay there but do you come back this year....? I say also to here can we hold contact with the email...sure she said. In general she understand my personal situation...

Zo dit was allemaal achter de rug dan....

No comments: