Thursday 14 December 2006

March 2006 hopefully, my second visit in Israel?

Wanneer God je een hart/bewogenheid geeft voor mensen waar dan ook gebeurt het op Zijn moment dat Hij je daar wil hebben en niet eerder....ook dit heeft met gehoorzaamheid te maken in ons geestelijk leven.

Dit heeft de Here mij dan ook laten zien door dit op verschillende manieren op een gegeven moment te bevestigen.
In maart van dit jaar kwam ik contact met een amerikaans/joodse organisatie in Nederland, zij bezochten daar een aantal gemeenten in het hele land. Ze vertelden wat over hoe ze in Israel kwamen etc. en over hun visie, gemeente en hun werk. Het werk sprak mij direct aan omdat ze vertelden dat zij in Israel ook veel doen voor thuis en daklozen en verslaafden. Hier heb ik namelijk ook affiniteit en ervaring mee....Dus info over hun opvang gevraagt en wie het leidt enz. Ik kreeg de email van de director die ik dan maar moest aanschrijven en dan komt juist het gebed weer aan de orde want dit hebben we nodig om de wil van onze God hierin te zoeken...

Ik ben hiermee gauw aan de slag gegaan en verstuurde de email waarop ik niet lang daarna een respons kreeg die positief leek juist omdat er verschillende bijlagen etc. werden meegezonden.
Het leek me een sollicitatie/informatie-formulier die ik ben gaan invullen met alle extra's die nodig waren zoals oa medische verklaring enz.,referenties, de reden/motivatie en waarom ik dit werk wilde doen etc. Alles leek mij op een gegeven moment in orde en heb het toen opgestuurt naar Israel, tja ik heb ervoor laten bidden en heb ook zelf gebeden als de Here het wil zal Hij de deur openen.. Op een gegeven moment kreeg ik het bericht uit Israel dat het opvanghuis opdat moment geen nieuwe vrijwilligers nodig had maar dat mijn gegevens in file zouden blijven etc. zodra...?

Dit zijn dingen die je in het algemeen als christen moet leren in het leven met de Here, iets te gaan "forceren" zal alleen maar meer tegenstand geven als je geen dingen uit de H.Geest meer doet...
Ik kon mij hierin berusten juist ook omdat die deur niet helemaal gesloten was en je de draad weer oppakt in de gewone gang van zaken in het leven met alles...

No comments: