Friday 15 December 2006

Daar was dan toch die bevestiging, august 2006!

In de periode dat ik voor het eerst in Israel was leer je toch verschillende mensen en organisaties kennen via via en ook toen ik weer in nederland terug was probeer je de contacten (schriftelijk) te onderhouden etc.

Zo in de zomer van 2006 nadat ik van een bijbelstudie vakantie was teruggekomen eind juli, lag er een brief voor mij uit "israel"!
Ik opende de brief en tot mijn (grote) verbazing had de Here toch weer een deur voor mij geopend. Een Stichting in nederland die contacten onderhoudt en volunteers werft voor de israelische gezondheidszorg in het land...de samenwerking hier tussen is goed hoorde ik achteraf. De Stichting bemiddelt voor verschillende projecten in de zorg hier varierend van ziekenhuizen tot gehandicaptentehuizen etc. Met het laatste heb ik ook affiniteit en ervaring in nederland....

Zo bij deze dan werd ik uitgenodigt voor een gesprek enz. en heb hier ook voor gebeden dat het allemaal goed zou verlopen, tenslotte als je in de wil van God staat zal Hij die deur openen daar geloof ik in...
Het gesprek nam een kleine 3uur in beslag maar was gezegend en ik voelde dat de Here die deur voor mij geopend had...
Chris zoals de man heet was de coordinator van de H.I.P zoals de stichting eigenlijk heet zou mij voorbrengen bij een organisatie voor gehandicapten in Jerusalem en zou mij op de hoogte houden met een email...spannend.
Na ongeveer een kleine 3weken kreeg ik de definitieve bevestiging van de Here via de email van Chris dat ik groen licht had gekregen en ik welkom was bij de organisatie in Jerusalem.
In november zou ik kunnen komen en ik had 2opties om al 1 november te komen of 15 november..tenslotte heb ik wel voor het laatste gekozen opdat ik nog het een en ander hier moest regelen tenslotte had ik hier ook nog mijn baan hier en een huis etc. de voorbereiding naar de bewuste dag verliep vrij rustig en ik denk dat de Heilige Geest mij toch die innerlijke rust gaf tenslotte ga je wel weer naar Israel en waar recent toch in de zomer alweer een korte oorlog is geweest.

No comments: