Friday 15 December 2006

15 november mijn vertrek is aanstaande;

De naam van de organisatie;

http://www.israelelwyn.org.il

Naarmate de dagen verstrijken begin je toch weer te beseffen dat het realiteit is dat je weer naar Israel gaat en voor een langere periode....hoe gaat de toekomst eruit zien menselijk/natuurlijk gezien. Als je in de wil van de God ben zal hij je dragen en beschermen in misschien omstandigheden die je voor ogen krijgt en laat het maar los....

Alle zakelijke dingen heb ik zo goed als hier geregelt om met een gerust hart en verstand ook te kunnen vertrekken. Met een van mijn beste broeders/vriend hebben we gezamelijk een afscheid en zijn verjaardag geviert op zondag 13 november en het was heel geslaagd.

Tuurlijk laat je een aantal goede broeders en zusters achter die je in je hart sluit maar zeker niet uit het oog zal verliezen...

Ik heb er ook bewust voor gekozen om alleen naar de luchthaven te gaan om verder emotionele toestanden te krijgen laat ik dit voorop stellen "niet negatief" bedoelt maar het is mijn eigen keuze en beslissing geweest. Daaraan vooraf heb ik gedurende een paar maanden nog bij mijn beste broeder gelogeert om niet onnodig verplichtingen meer te hebben met mijn eigen woning want ik heb het geld al te hard nodig...en hoop dat de Here op een gegeven moment in mijn noden zal voor zien op wat voor manier dan ook...

Mijn vlucht zou vertrekken om 13.15uur vanaf Schiphol met El Al de Israelische lijndienst en moest ruim 3uur van tevoren daar aanwezig zijn en ik had geen zin in gestressde toestanden zodat ik al vroeg uit Den Haag vertrok met de trein.
Op de luchthaven is gelukkig alles boven verwachting redelijk vlot verlopen want ik hoorde wel eens van die verhalen als je met de Israelische luchtvaartmaatschappij vliegt ivm de security checks etc.
Ik werd nog overspoelt met smsjes van mijn werk van collega's en bewoners gezamelijk die gedurende die op een bewonersvakantie waren in Friesland met vele bemoedigingen en dat deed mij extra goed en vrienden...
Het vliegtuig in en lucht in, ik moet zeggen dat de service goed was aan boord en vriendelijk. Rond 18.30uur plaatselijke tijd landen we op Tel Aviv (Ben Goerion Airport) en het is in Israel een uur later! ook hier op de luchthaven is het vrij vlot gegaan en liep ik niet tegen onnodige problemen echt op...
Ik heb vanuit nederland verschillende tips en adviezen gekregen om naar Jerusalem te gaan wel met een taxi maar het liefst in groepsverband omdat het je dan in de prijs scheelt. Dit heb ik dan ook gelukkig kunnen doen.
Rond 21.00uur kwam ik op de plaats van bestemming aan en moest langs een portier het was een vrij mistige avond en behoorlijk fris. Tot mijn blijde verbazing kwam een jonge vrouw mij tegemoet en was een van de volunteers die mij opving. Ze is van Finse afkomst en op een of andere manier hadden we gelijk wederzijds beet over "een geestelijke zaak"; Are you een born again christian? Ze sprong een gat in de lucht en was zo blij....juist omdat er opdat moment daar wel christenen waren maar uit verschillende stromingen en dat is niet altijd makkelijk omdat ze geestelijke dingen ook misschien wat anders zien...
De eerste dagen was ik nog vrij omdat alles hier op de Israelische manier gaat rustig dus...ook wel lekker om een beetje bij te komen en ik ben dan ook even naar Jerusalem gegaan om in eerste instantie me weer wat te orienteren..

No comments: