Thursday 14 December 2006

iets over mijzelf

Hallo ik ben Pieter Doeve en verblijf momenteel in Israel waarom dit land zou je misschien kunnen denken nou ook niet echt een stabiel land met vele binnenlandse problemen etc. Maar toch..ik ben in verschillende andere landen geweest maar meer als gewoon een toerist, dit land heeft mij een bepaalde visie gegeven...

Het gebeurde allemaal in 1996 dat mijn leven drastisch een ommezwaai heeft gekregen en waarbij ik tot het werkelijke besef kwam dat alles (het leven) eigenlijk zo betrekkelijk was/is; geluk, plezier, liefde, geld enz.....was dat wel eigenlijk alles????? Nee dus want het heeft ook zijn keerzijde waar je als mens soms (hard) mee geconfronteert moet worden...De mens kende/kent zijn grenzen niet meer zo ik het ook niet heb gekend totdat ik/je tot het besef moet komen....Nu zal IK hier een halt toe moeten roepen, gelukkig is het bij mij niet zo ver gegaan en besefte ik dat het fout zat in mijn leven en ik hier niet mee door wilde gaan. Hij (JEZUS) laat zich "altijd" zoeken en hij heeft mijzelf tot mijn zondebesef gebracht en dat ik goed fout zat en tot inkeer kwam door zich naar Hem (mijn Schepper de Enige Levende God) weder te keren (terug te keren) Een ieder tot wederkeer/geloof komt in Hem gebruikt Hij op Zijn manier om van Hem te getuigen....

JEZUS gaf Zijn Leven/Liefde " onvoorwaardelijk " aan het kruis ruim 2000jaar op Golgotha bij Jerusalem in Israel..voor de "alle" mensen en geen een uitgezonderd. Als je door Zijn Liefde ben aangeraakt wil je Zijn liefde aan anderen overdragen en Hij gebruikt ons hiervoor waar Hij ons wil hebben. De Here heeft mij dan zo hier geplaatst om iets te mogen betekenen voor Israel (de Joden) "Zijn Verbondbelofte" en Zijn gemeente (alle andere mensen die tot Hem wederkeren...)

No comments: