Saturday 9 December 2006

My first volunteerswork in Israel;

Voor de eerste keer bracht ik een bezoek aan Israel in 2004, ik had ook een baan, m'n huis etc. in Nederland en zou voor een korte periode naar dit land gaan. (ongev. 6 weken) Het was voor mij " juist " een uitdaging om iets te mogen betekenen voor jonge moslim gehandicapte jongeren in de (z.g Westbank) in een plaatsje Beit Jala geheten niet ver van Betlehem in een christelijk tehuis Jemima geheten wat door een nederlands echtpaar was opgezet in de jaren 80. Je werkte hier in een international team of volunteers with the local workers. (arab. christians) Veelal zat je tussen de locale bevolking van arabische christenen en (palestijnse) moslims..en dat was niet altijd even makkelijk want je moest toch voorzichtig zijn en (hemelse) wijsheid gebruiken.




2 comments:

Henoch said...

I hope you do well! Shalom, René.

Anonymous said...

ik bid voor jou, gaat alles goed? Heb wat last van de duisternis; svp een gebeds-briefje in de Klaagmuur en voor mijn moeder. Wanneer ben je van plan te gaan? Todah Rabah! Marcel