Wednesday 20 December 2006

overig nieuws en Israel up to date 2006;

Een aantal weken geleden heb ik een bezoek gebracht aan House of Victory in Haifa zelfs. Dit is een opvangtehuis voor verslaafden en zijn een project van de organisatie van David and Karen Davis die ook hun gemeente hebben op de Carmel. Ze hebben in het begin van het jaar een bezoek gebracht aan een aantal gemeenten in Nederland en uitleg gegeven over hun werk, hun leven en de organisatie in het geheel..Ze doen ook veel voor de thuis en daklozen en verslaafden in Israel in z'n geheel...Ik heb ze dan ook persoonlijk mogen ontmoeten toen ze een bezoek brachten aan een gemeente/kerk in Den Haag.

Via hen ben ik dan ook in contact gekomen met Eric Benson die het opvangtehuis dan ook onder zijn hoede heeft. Ik heb een fijn gesprek met hem gehad en ben ook rondgeleid en heb er een nachtje mogen logeren. Met een aantal gasten (russen en oekraieners) in het programma heb ik dan ook kennis gemaakt en ze zijn echt gemotiveert om een nieuwe start in hun leven te willen maken met Jezus op de eerste plaats...Een aantal van hen gaven hun getuigenis in de samenkomst de volgende dag op de Carmel waar ik ook nog bij was en heb zo mij eerste indruk opgedaan hier....

Hierbij dan een aantal foto's van het opvangtehuis en de samenkomst op de Carmel, de jongen links geeft z'n getuigenis.



zaterdag 30-12-2006;
Vandaag ben ik weer naar de gemeente/kerk geweest waar ik mij het best thuisvoelt. Het is een kleine fijne messiaanse/joodse gemeente van voorganger Joshie en zijn vrouw Miriam zij is nederlandse..en is Jerusalem. ik ben er al een aantal malen geweest en het is mijn plekje geworden je hebt er gelijk een fijn contact met verschillende mensen van joodse afkomst die tot geloof zijn gekomen in Yesua en christenen uit verschillende andere landen.. Het is er huiselijk in een ongedwongen sfeer waarbij het woord etc. in het hebreews is en gelijk wordt vertaalt door de vrouw van de voorganger in het engels en aan het einde van de dienst hebben we altijd het avondmaal. Zij (Miriam) en haar man wonen al zo'n 30jaar in Israel en hebben 4 kinderen en waarvan er een in nederland woont en is getrouwd. Het was vandaag wel een heel bijzondere samenkomst juist omdat er ook best wel wat aziatische christenen waren en de verassing was blijkbaar in overleg vooraf dat 2 jonge meisjes na afloop van de dienst samen een aantal mooie gospelliederen gingen spelen waarvan een achter de piano/keyboards met zang en de andere op een fluit heel mooi... Er was ook een amerikaans echtpaar vrienden van Joshie en zijn vrouw die ook wat gingen spelen in de stijl van Jimmy Swagerd.. We hebben wat foto's genomen wat er gauw opkomt.!
Joshie en Miriam hebben ook een hele mooie bijbelshop en dinsdag is er bijbelstudie waar ik meestal naar toe probeer te gaan..

No comments: