Wednesday 28 February 2007

Je maakt het voor het eerst van dichtbij zelf mee;

Woensdag 28-02-2007;

Het was een beetje een crazy day vandaag; op het werk was het een gezellige dag en waar we ook van het weer (een stralende dag en een lekkere temperatuur) mochten genieten zeker bij het day-centre juist omdat we met z'n allen buiten activiteiten gingen doen zoals schilderen en make-up op de gezichten van de residents deden als voorbereiding op het Poerim-feest zoals de Joden het vieren etc.

Mijn werkrooster is enigzins wat verandert omdat ik ook nou 1dag (woensdag) gedeeltelijk in de avond werk, juist vandaag toen ik klaar was van mijn middagwerk en ik een paar uur vrij was ging ik even naar de old city. Na wat boodschapjes te hebben gedaan stapte ik weer op de bus richting m'n werk, mensen zaten gestresst in de bus viel me zo op en wat geprikkelt en dat is niet anders dan in nederland of waar dan ook dacht ik bij mezelf...
Vlakbij het grote central busstation waar alle interliners vertrekken naar verschillende plaatsen in het land was een lange opstopping en heel veel mensen, ik zat in mijn gewone bus en keek ook af en toe op de klok omdat ik om 18.00uur weer zou beginnen met het werk. Meestal bij dit grote busstation zijn ook veel soldaten die van overal uit het land op verlof zijn en misschien naar huis gaan of weer naar de plaats terug moeten waar ze gestationeert zijn etc. Ik zag zwaailichten en veel politie en mensen die ook uit de bus wilden waar ik in zat oa dus lichtelijk paniek en (geruchten) over een bomalarm!! Echter zelf heb ik niet veel kunnen zien tenslotte ik moest naar m'n werk...
Ik hoorde wel een harde knal maar verder is het ook maar speculeren..... Echter kwam ik wel wat te laat op het werk maar ze maakte er geen probleem van gelukkig..
Ik was zelf vrij rustig moet ik eerlijk zeggen.... Alles heeft Hij in de hand....!

Juist bij de joodse feesten willen de extremisten vaak toeslaan en is de politie en het leger extra alert!

No comments: