Monday 5 February 2007

Mijn "persoonlijke" ervaring en indruk hier nou als vrijwilliger is dat je serieus wordt genomen en niet zozeer dat ik het even beter weet....

Op een van de middaggroepen heb ik een hele goede samenwerking met mijn joodse collega die ook bij het daycentre werkt en een aantal andere collega's van russische en arabische afkomst en voel mij daar ook volledig geaccepteert omdat zij mij ook dingen laten doen (mbt structuur/begeleiding) met een aantal residents die normalerwijs een betaalde medewerker/ster zou doen. Toch bijzonder en dat ze mij ook soms om raad en advies vragen. Ik kan hun alleen dingen uitleggen en spreken uit mijn ervaringen uit nederland. Of het allemaal gehonoreert wordt hangt toch af van de staf/leiding..... Maar ik waardeer het zeker..... "niet" dat het om mij gaat maar wat de mensen misschien aan mijn zien...Ik dank de Here ervoor want daar gaat het tenslotte om wat je hier kan bijdragen etc....

We hebben sinds kort weer een nieuwe casemanager in de middaggroepen waar ik werk, ze heeft zich aan een aantal al voorgesteld..... Vandaag heb ik mij maar even persoonlijk zelf even voorgestelt etc. Zo gezien komt ze op de local workers wel goed over juist omdat ze een heel ander type is die echt betrokken wil zijn bij de praktijk dan alleen maar in haar office te zitten. Met de praktijk bedoel ik naar medewerkers en bewoners met meer een sociale instelling dan alleen maar beleidsmatig bezig te zijn. Dit kan de onderlinge verstandhoudingen alleen maar ten goede komen.

No comments: