Wednesday 7 February 2007

Mijn werk binnen Israel Elwyn; Efrath

Misschien kunnen jullie je nog herinneren dat ik in het oude jaar iets vertelde in een van de middaggroepen over een jong meisje Efrath geheten. Ze was er toen slecht aan toe doordat ze problemen had met het eten en haar lichaamgesteldheid snel achteruit ging zodat ze ook naar het ziekenhuis moest en artsen besloten naar een onderzoek dat zij een soort stoma ingebracht heb gekregen. Ze is alweer een tijdje terug bij ons en krijg voorlopig via een soort infuus voeding ingebracht. De manier waarop momenteel alles in z'n werk slaat goed aan bij haar zodat je ook werkelijk kan zien dat het gelukkig beter met haar gaat en ze ook weer wat meer op gewicht komt. Momenteel doe ik met haar na het assisteren van een aantal residents bij haar eigen groep die geholpen moet worden met het eten geven eeen kwartiertje therapie door met haar weer wat te gaan lopen om kracht in haar benen te krijgen met haar spieren, ze wordt wel aan beide handen door mij vast gehouden omdat ze het nog niet alleen kan...
Ik geloof in een "wonder", vertelde mijn joodse collega mij omdat uit de andere groep waar ik werk (de wat oudere mannelijke residents) een jongen in het verleden ook zoiets dergelijks als Efrath had...en naar een bepaalde periode door het beetje bij beetje uit te proberen om weer eten via de mond in te brengen het op gegeven moment helemaal goed is gegaan zodat hij niet meer afhankelijk is van een stoma en nu gewoon kan eten. Met die verstande dat het voedsel wel aangepast is zodat hij het gewoon kan doorslikken...Dit is een wonder van de Here is "alles mogelijk" vertelde mijn collega dan ook.....

No comments: