Thursday 18 January 2007

Terug bij af wat mijn gezondheid betreft en dit valt me behoorlijk zwaar;

zondag 14-01-2007;

Aan het einde van mijn werkdag leek alles nog zo gewoon, maar in de avond leek het noodlot opnieuw mij toe te slaan. Ik voelde mij niet lekker en het leek weer of alles opnieuw begon; koude rillingen etc. Om 20.00uur plaatselijke tijd kroop ik onder de wol, vanuitgaande dat ik er morgen wel weer boven op ben. Op tijd op daycentre maar toch niet 100% begon ik aan het werk, het was mooi weer buiten maar de wind was weer guur...
Halverwege de ochtend ging ik naar mijn casemanager die toch vond dat ik er niet helemaal goed uitzag en ik legde haar uit dat het niet meer ging....en ik weer moest stoppen. Ze had begrip voor mij situatie en we hebben een goede band, ze zou het wel aan de andere groep uitleggen en de leiding daar wat de middag altijd betreft...

Gods ingeving......

Voordat ik opnieuw mijn bed opzocht belde ik eerst naar de vrouw van Joshie of er morgen gewoon weer bijbelstudie was, ze zei dat het doorging en dat het gelukkig wat beter met hun ging nadat zij en haar man bij de doktor was geweest en een antibiotica hadden gekregen wat er heerst een gemene griep met een bacterie die het vooral op de luchtwegen gemunt heeft en de ziekenhuizen zijn overbezet.

Ik vertelde hun dat het met mij weer niet zo lekker gaat maar eventueel morgen bel voor die arts.

Het was weer een verschrikkelijke nacht....de volgende dag nam ik gelijk contact op met de vrijwilligster die mij al eerder had bijgestaan en goed hebreeuws kan spreken.
Ze belde naar Hila de volunteerscasemanager en vertelde van mijn situatie en dat ik graag naar de doktor wil. Niet lang daarna bevestigde zei dat het kon en er een taxi geregelt was etc. In heel Israel en in Jerusalem zijn er veel goede eerste hulpposten met goed gekwalificeert personeel een beetje het amerikaanse systeem. Er werden gelijk verschillende checks en controles gedaan naar eerst m'n verhaal te hebben gedaan met wat extra hulp van de vrijwilligster. Tja wat kwam eruit.....in de rechterlong een longontsteking, wat is dit nou weer dit heb ik nog nooit gehad het overkomt je gewoon....? Ik kon even mijn emoties niet de baas etc. Ik kreeg in m'n linkerarm gelijk een naaldje geinjecteert voor een infuusaansluiting voor misschien een eerste directe antibiotica wat direct wordt opgenomen in het bloed, er werden nog wat foto's gemaakt en kreeg 2 kuren antibiotica mee naar huis.

Willen jullie bidden voor een spoedig herstel...

Pieter

No comments: