Friday 5 January 2007

Een bezoek aan Yad Vashem;

Er zijn verspreidt over het gehele complex zoveel bordjes met de namen van de omgekomen, dit was dan een bordje met de namen van een nederlands joods echtpaar.










Het is er toch van gekomen dat ik enige tijd terug de holocaustbegraafplaats heb bezocht ik had er al veel over gehoort maar nu ik er was zou ik het ook zelf gaan bezoeken.

Ik heb het in 2 gedeelten moeten doen ten eerste omdat ik het alleen op mijn vrije dagen kon doen die nou net met de Shabbat samen vielen. Dus in 2 vrijdagen heb ik het dan ook moeten opsplitsen omdat ik er ook alleen tot 14.00uur terecht kon en omdat het er zo indrukwekkend groot is qua oppervlakte. Voor iedere generatie beleef je het op je eigen manier zo ik het dan nog wel van de verhalen/documentaire's gezien te hebben en van oudere vrienden en familie etc. kregen te horen. Het is heel ingrijpend en moet je op je eigen manier op je laten inwerken.....Hierbij dan een aantal foto's en de locatie is dan ook zeer mooi gelegen...









De wagon roept een bepaalt beeld op....
dit spreekt voor zich...






No comments: