Wednesday 3 January 2007

Elwyn up to date in 2007;

Woensdag 10-01-2007;

Eind van de dag was ik even bij een van mijn casemanagers (Ivanca) om zo te zeggen dat ik het morgen weer zou proberen. Tijdens het gesprek kreeg ik zo te horen dat er 2 residents die normaal op het daycentre in ochtend komen ernstig ziek waren en met spoed al een aantal dagen in het ziekenhuis lagen en voor hun leven wordt gevreest en de artsen waren eigenlijk al tot een slotconclusie gekomen.... Ze hadden dan ook die klachten en symptonen wat met het virus te maken had. Ik kan alleen maar nog bidden voor....zei ze tegen me.

Vrijdag 12-01-2007;

Ik moest even in de middag op het kantoor zijn van Hila (volunteerscasemanager) om wat dingen te bespreken toen ik via haar te horen kreeg dat de 2 residents zo'n 2uur geleden toch waren overleden....

Moge ze de rust voor hun ziel na hun lijden bij de Here vinden......






woensdag 03-01-2007;

Efrath het jonge meisje welke ik kort geleden had bezocht met een joodse collega is weer thuis, ze is geopereert en heeft dit goed doorstaan. Thuis waren er wel een aantal voorbereidingen getroffen omdat ze normaal haar kamer deelde met een aantal andere residents. Het is de bedoeling dat ze dan een kleinere kamer krijgt met misschien een kamergenoot juist omdat ze ook moet aansterken en rust nodig heeft. Tenslotte was het toch wel een ingrijpende operatie waarbij ze bij haar een iets dergelijks als een stoma hebben ingebracht met de nodige apparatuur en slangetjes waar ze voorlopig van afhankelijk is. Het zou te riskant zijn geweest als ze op haar oude kamer was gebleven met residents die heel beweeglijk zijn en overal aanzitten.

maandag 01-01-2007;

Kadir is een tamelijk jonge arabische collega met haar hart op de juiste plaats en een harde werkster en ik kan goed met haar overweg. Voor haar is 2007 helaas heel triest begonnen nadat ze maandag een telefoontje kreeg dat een jonge broer bij een ongeluk om het leven is gekomen, hij zou 22 of 23 jaar pas zijn. Dit is een hele klap voor haar en heeft zeker een hele impact op haar leven.

Morgen gaan een aantal haar opzoeken en kan ik ook even mee, willen jullie haar in je gebeden meenemen en hopen dat haar broer bij de Here is....



Een kijkje (foto) in the daycentre met mijn groep en Jaffa de joodse collega;

No comments: